Rezervační systém na třídní schůzky
CHARAKTERISTIKA TŘÍDY Myšáčci
III. třída „Myšáčků“ je umístěna v přízemí budovy. Třída je barevně laděná do teplých barev, převládá sytě žlutá barva, která je doplněná krémovou. Místnost je rozdělena na část herní (s kobercem) a část pracovní. Děti mají dostatek volného místa pro hry a cvičení a po obědě zde odpočívají na lehátkách. U stolečků probíhají pracovní, výtvarné činnosti a stolování. Hračky a pomůcky jsou umístěny tak, aby je děti dobře viděly a mohly si je samy brát. Pomůcky se během roku obměňují a doplňují. Dále se zde nachází sociální zázemí, stravu připravují provozní pracovnice v kuchyňce, která se nachází u 1. třídy MŠ. Při ranní přesnídávce a odpolední svačině se děti obsluhují samy. Ranní přesnídávka je průběžná. Obědy přichází provozní pracovnice vydat, polévku nalévá dětem ona, pro druhé jídlo si děti chodí samy k vydávacímu vozíku. Šatna dětí se nachází v nově zrekonstruovaném přízemí, kde má každé dítě svou vlastní skříňku označenou svojí značkou. Jsou zde také prezentovány výrobky a výtvory dětí a také „značkovník“ (jméno a značka dítěte), nástěnka s informacemi pro rodiče.
Ve třídě je 21 dětí ve věku od 5 do 7 let. Z toho je 15 děvčat a 6 chlapců. Složení dětí ve třídě je homogenní. Ve třídě je 18 předškoláků (z toho 1 OŠD) a 2 dětí mladších. Jedna předškolačka má podpůrná opatření 3. stupně. S dětmi pracují dvě třídní učitelky – Bc. Vladislava Švecová a Klára Bukvová, ve třídě dále pracuje asistentka pedagoga Monika Šimková.
I v tomto školním roce se budeme u dětí ve třídě zaměřovat na pochopení pravidel společného soužití ve skupině, u dětí budeme podporovat samostatnost a zvídavost, radost z objeveného a poznaného. Uplatňovat budeme především individuální a respektující přístup. Při práci s dětmi budeme využívat různorodé metody a formy, od klasických námětových her, komunitních kruhů, pohybových her, spontánních činnosti až po kooperativní a prožitkové učení. Všemi činnostmi budeme děti připravovat na co nejplynulejší a bezproblémový přechod do 1. třídy ZŠ.
Provoz třídy je od 7:00 – 16:30
Režim dne:
6:00 – 7:00 scházení, volné spontánní hry v 1. třídě „Ježečků“
7:00 – 8:15 přechod do třídy „Myšáčků“, didakticky zacílené činnosti, individuální práce s dětmi, volné hry dětí
8:15 – 8:45 tělovýchovná chvilka, hygiena, průběžná přesnídávka
8:45 – 9:30 hlavní řízené činnosti, pobyt venku, hygiena
9:30 – 11:30 pobyt venku, hygiena
11:30 – 12:00 oběd
12:00 – 12:30 odchody dětí po obědě, hygiena
12:30 – 13:00 ukládání, polední odpočinek
13:00 – 13:45 aktivity při malé potřebě spánku
13:45 – 14:30 hygiena, svačina
14:30 – 16:30 volné hry, individuální didakticky zacílené činnosti, pobyt na školní zahradě
Metody a formy práce:
Veškerá činnost prováděná s dětmi vychází z Třídního vzdělávacího programu, který je vytvořen dle Školního vzdělávacího programu „Kouzelná školička“ (zpracovaného dle RVP PV) a případně z evaluace z předešlých let. Při práci s dětmi využíváme různé metody a formy práce, od klasických námětových her, komunitních kruhů, pohybových her, spontánních činností až po kooperativní a prožitkové učení. V průběhu roku zařazujeme více činností řízených ve skupinách, ale i individuálně na koberci, příp. u stolečků či v půlkruhu okolo kláves. S dětmi se zaměřujeme především na činnosti podporující tělesnou zdatnost, smysl a cítění hudby a rytmu, využití představivosti při výtvarných a pracovních činnostech, smysl pro dramatizaci a přednes. Zásadní část dne tvoří pobyt venku, který trvá po maximálně možnou dobu, činnosti plánujeme tak, aby se mohly uskutečnit i ve venkovním prostoru (můžeme využít stolečky pod pergolou na zahradě, zahradu, blízké okolí mateřské školy). Po tuto dobu děti buď objevují krásu okolní přírody, důležitá místa pro život na vesnici či důležité změny v přírodě nebo využívají k tělesnému rozvoji školní zahradu, která nabízí přírodní hřiště s dřevěnými prvky a pískoviště pro rozvoj fantazie.
Úzce spolupracujeme s rodiči, kteří rádi pomáhají při přípravě různých akcí pro děti (Drakiáda, Mikuláš, Karneval, Čarodějnický den, Zahradní slavnost…). Za odměnu jim s dětmi vyrábíme dárečky, připravujeme besídky apod. Rodiče jsou pravidelně seznamováni s výsledky práce dětí na nástěnkách nebo mohou nahlédnout do portfolia svého dítěte, individuálně konzultovat pracovní výsledky svého dítěte s učitelkou osobně nebo při společných třídních schůzkách.
Nabízíme Vám pomoc či poradenství školního psychologa Mgr. Lucie Binarové na telefonním čísle
731 368 293
Je možné využít i e-mailovou komunikaci na adrese:
psycholog@skoladub.cz
Konzultační hodiny výchovného poradce pro žáky pondělí 9:10 - 9:20
čtvrtek 9:10 - 9:20
nebo dle domluvy
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Vítejte na webových stránkách Základní školy a Mateřské školy Dub nad Moravou. Naším zřizovatelem je městys Dub nad Moravou, obec s bohatou historií a řadou památek, která se nachází v úrodné hanácké nížině mezi bývalými okresními městy Olomouc, Přerov a Prostějov. Dominantou obce i okolí je místní barokní kostel a zdejší poutě jsou proslavené v celém regionu.