Rozhodnutí o přijetí do MŠ >zde<
CHARAKTERISTIKA TŘÍDY JEŽEČKŮ
I.třída „Ježečků“ je umístěna v 1.patře budovy.Třída je barevně laděná do teplých barev, převládá sytě žlutá barva, která je doplněná krémovou. Místnost je rozdělena na část herní (s kobercem) a část pracovní. V prostoru herny mají děti dostatek volného místa pro hry a cvičení a po obědě zde odpočívají na lehátkách. U stolečků probíhají pracovní, výtvarné činnosti a stolování. Hračky a pomůcky jsou umístěny tak, aby je děti dobře viděly a mohly si je samostatně brát. Pomůcky se během roku obměňují a doplňují. Dále se zde nachází sociální zázemí a kuchyňka, která je zároveň výdejnou stravy. Šatna dětí se nachází v zrekonstruovaném přízemí, kde má každé dítě svou vlastní skříňku označenou svoji značkou. Zde jsou prezentovány výrobky a výtvory dětí a také nástěnka s informacemi pro rodiče.
Ve třídě je 20 dětí ve věku od 2,5 do 4 let. Z toho je 10 děvčat a 10 chlapců. Složení dětí je heterogenní. S dětmi pracují dvě pedagogické pracovnice Mgr. Kristýna Hlavinková a Barbora Novotná DiS.
Většina dětí v této třídě přichází do MŠ poprvé a opouští na část dne své nejbližší – rodinu. Vstupuje do nového prostředí, které poznává a stává se součástí nového kolektivu. Proto se především zaměřujeme na cíle usnadňující jejich adaptaci a pochopení pravidel vzájemného soužití ve skupině. Uplatňujeme především individuální a respektující přístup. Při práci s dětmi využíváme různorodé metody a formy, od klasických námětových her, komunitních kruhů, pohybových her, spontánních činností až po kooperativní a prožitkové učení. S mladšími dětmi využíváme více spontánních činností, případně činností řízených učitelkou, s využitím hraček a her.
Provoz třídy je od 6:00 do 14:30
Režim dne:
6:00 – 8:15 scházení, volné spontánní hry v 1. třídě „Ježečků“
8:15 – 9:00 tělovýchovná chvilka, hygiena, přesnídávka
9:00 – 9:30 hlavní řízené činnosti
9:30- 11:00 pobyt venku, hygiena
11:15- 12:00 oběd
12:15- 14:00 hygiena, ukládání, polední odpočinek
14:00- 14:30 pohybová chvilka, hygiena, svačinka, odchod do 3. třídy
14:30- 16:30 volné spontánní hry ve 3. třídě, rozcházení dětí
Metody a formy práce:
Veškerá činnost prováděná s dětmi vychází ze Třídního vzdělávacího programu, který je vytvořen dle Školního vzdělávacího programu „Kouzelná školička“ (zpracovaného dle Rámcového vzdělávacího programu) a případně evaluace z předešlých let. Při práci s dětmi využíváme různorodé metody a formy, od klasických námětových her, komunitních kruhů, pohybových her, spontánní činnosti až po kooperativní a prožitkové učení. S mladšími dětmi využíváme více spontánních činností, případně činností řízených učitelkou, ale především s využitím hraček a her. Také využíváme pravidla chování, která jsou umístěna ve třídě. V průběhu roku, kdy jsou děti naprosto adaptované, zapojujeme více činností řízených ve skupinách, ale i individuálně na koberci, případně u stolečků, či v půlkruhu okolo kláves. S dětmi se zaměřujeme především na činnosti podporující tělesnou zdatnost, smysl a cítění hudby a rytmu, využití představivosti při výtvarných a pracovních činnostech, smysl pro dramatizaci či přednes. Zásadní část dne tvoří pobyt venku, který trvá 2 hodiny. Po tuto dobu děti buď objevují krásu okolní přírody, důležitá místa pro život na vesnici či důležité změny v přírodě, nebo využívají k tělesnému rozvoji školní zahradu, která jim nabízí dopravní hřiště, domeček pro námětové hry, pískoviště pro rozvoj fantazie a přírodní hřiště především s dřevěnými prvky.
Akce třídy:
V letošním školním roce nás čekají, pokud to současná situace dovolí, tyto akce: polodenní výlet do ZOO Kopeček, drakiáda, divadelní představení, uspávání zahrady, výtvarná soutěž s rodiči “Světýlko pro skřítka Podzimníčka“, Čertovské dopoledne v MŠ, mikulášská nadílka, vánoční odpoledne s rodiči, dětský karneval, třídní schůzky, masopustní veselice v MŠ, vynášení Moreny, návštěva farmy Štětovice, otevírání zahrady v MŠ, hledání velikonočního zajíčka, zápis do MŠ, čarodějnický den, besídka, oslava dětského dne, zahradní slavnost, rozloučení s předškoláky. Veškeré informace ohledně akcí budou umístěné na nástěnkách v šatnách i na internetových stránkách školy.
Evaluace:
Evaluace TVP probíhá dvakrát za rok, po uplynutí integrovaných bloků provádíme jejich evaluaci, dále evaluujeme týdenní plány. Také průběžně sledujeme a vyhodnocujeme individuální rozvoj dětí, který hodnotíme slovně a bodováním do tabulky, provádí se dvakrát za rok.
Ve stávajícím nouzovém stavu Vám nabízíme krizovou pomoc či poradenství školního psychologa Mgr. Lucie Binarové na telefonním čísle
731 368 293
v době
PO - PA od 8 -13 hod.
Je možná také individuální domluva jiného termínu
Je možné využít i e-mailovou komunikaci na adrese:
psycholog@skoladub.cz
Vítejte na webových stránkách Základní školy a Mateřské školy Dub nad Moravou. Naším zřizovatelem je městys Dub nad Moravou, obec s bohatou historií a řadou památek, která se nachází v úrodné hanácké nížině mezi bývalými okresními městy Olomouc, Přerov a Prostějov. Dominantou obce i okolí je místní barokní kostel a zdejší poutě jsou proslavené v celém regionu.